Scriam în urmă cu ceva timp despre faptul că Poșta Română a decis că orice colet extracomunitar va fi procesat și predat doar de către Oficiile Poștale Vamale; la 2 luni distanță, după ce backlogul de colete a atins cote alarmante, cei de la Poștă au dat un comunicat prin care anunțau că peste 65.000 de colete au fost sortate si direcţionate catre oficiile postale din sectoarele bucureștene și din țară, în mai puțin de o săptămână. Conform acestora, multe dintre colete se aflau în depozit de 3-4 luni ceea ce nu ne arată decât un management prost și un planning deficitar. Ăi mai luminați din poștă încă iau decizii ca primarii fără pic de analiză în prealabil.
Probabil vă întrebați cum au reușit acum. E destul de simplu, nu au inovat nici un proces, nu au automatizat activități ci doar au adus mai mulți oameni la program și probabil cerând ore suplimentare. Echipele lucrează, acum, în ture, ajutate inclusiv de angajaţi din sediul central al companiei iar dacă aceștia nu vor face față pe termen lung, avem toate șansele, probabil vor angaja mai mulți oameni în loc să automatize.
Coletele sosite din spaţiul extracomunitar, pentru care clienţii Poştei Române sunt avizaţi să le ridice de la oficiile poştale vamale (OP 5, OP 6), nu au primit liber de vamă. Asta înseamnă că Biroul Vamal de Poştă Interior (BVPI) a impus vămuirea trimiterilor respective, iar clienţii trebuie să se prezinte la unul dintre oficiile:
- Oficiul Poştal Bucureşti 6 (Calea Văcăreşti, nr. 203), program: Luni, miercuri, vineri 08:00 – 15:00, Marti, joi 10:00 – 17:00
- Oficiul Poştal Bucureşti 5 (Bulevardul Libertatii nr. 1), program: Luni, miercuri, vineri 08:00 – 15:00, Marti, joi 10:00 – 17:00 , spre a fi vămuite.
În cazul trimiterilor care au liber de vamă, acestea sunt distribuite automat către oficiile poştale de proximitate iar clienţii sunt avizaţi la oficiile de care aparţin.
…între timp, așa sunt procesate coletele în China 🙂