De ce timid? Pentru că Tesla va intra în România până la finalul lui 2019 doar cu stații SuperCharger, nu și cu reprezentanță auto; de fabrică auto, nici nu se pune problema, cu toate că, umblau ceva zvonuri acum ceva ani, cum că, ar exista ceva discuții pentru o fabrică Tesla în România. Până una alta, singura fabrică Tesla din Europa rămâne cea din Olanda.
Yes. Supercharger coverage will extend to 100% of Europe next year. From Ireland to Kiev, from Norway to Turkey. https://t.co/7FQZgLCTVJ
— Elon Musk (@elonmusk) December 26, 2018
Un român interesat, a întrebat chiar specific dacă vor apărea și în România iar răspunsul a venit foarte prompt în a doua zi de Crăciun :). Pe site, deja locațiile au fost adăugate, acestea fiind București, Brăila și Craiova.
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) December 26, 2018
Conform celor de la digi24, în octombrie 2018, s-au purtat negocieri între reprezentanţi Tesla şi George Maior, ambasadorul României în SUA, care a prezentat, într-o întâlnire de lucru, măsurile implementate de ţara noastră în domeniul energiei regenerabile. Acel George Maior, fost șef SRI, care era vânat de faimosul Liviu “Daddy” Dragnea, cel din urmă cerând doamnei Dăncilă și bătrânului Meleșcanu revocarea lui Maior din funcția de ambasador USA.
Aruncând un ochi pe harta cu stații supercharger a celor de la Tesla, stațiile din România cred vă vor fi amplasate inițial orizontal pe hartă, legându-ne cât mai repede de restul Europei. Suprinzător faptul că Ungaria are doar 2 stații de acest gen. Pun pariu că urmatoarele 2 vor fi la granița cu România, mai precis la Szeged și Debrecen #futureteller 🙂
Până una alta, pentru o revizie, cea mai apropiată locație este în Austria, Graz sau Viena.
Ce este Tesla Supercharger?
Tesla Supercharger este o stație de încărcare rapidă de 480 V pentru mașinile lor electrice. Rețeaua de stații de încărcare rapidă Tesla Supercharger a fost introdusă începând cu anul 2012. Începând cu decembrie 2018, rețeaua de vehicule electrice a constat din 11.414 posturi individuale în 1.375 de locații din întreaga lume. Tesla Model S a fost prima mașină care a reușit să utilizeze rețeaua, urmată de modelele Tesla Model X și Tesla Model 3.
Fiecare stație are un conector care furnizează o putere electrică de până la 120 kW printr-o conexiune cu curent continuu la pachetul de baterii auto de 400 V. Începând cu anul 2015, calcularea rutelor cu opriri pentru Supercharger a fost integrată cu turn-by-turn navigation a autoturismelor susținute de Tesla. Plata pentru energie electrică se efectuează în mașină sau on-line.
Cum funcționează Tesla Supercharger?
Stațiile Tesla Supercharger pot încărca cu o putere de până la 135 kW distribuită între două mașini, cu un maxim de 120 kW pe mașină. Acestea necesită aproximativ 20 de minute pentru încărcarea la 50%, 40 minute pentru încărcarea la 80% și 75 minute la 100% pentru modelul inițial 85 kWh. Stațiile de încărcare oferă o putere de încărcare directă de mare putere, ocolind sistemul intern de alimentare al mașinii, trimițând toată energia, direct în baterii. Următoarea versiune a Supercharging-ului este de așteptat să se încarce cu mai mult de 350 kW.
Pe piața europeană, Tesla a utilizat conectorul standard IEC 62196 de tip 2 pentru autovehiculele Model S și Model X și Supercharger. Tesla a anunțat, în noiembrie 2018, că actualizează toate stațiile Supercharger din UE pentru a adăuga conectori CCS / Combo2, ca un conector suplimentar la conectorul de tip DC (direct charging / încărcare directă) existent peste tipul2.
În același anunț s-a afirmat că acest conector CCS / Combo2 va fi conectorul utilizat pentru modelul 3 de anului următor. Acest lucru aduce compatibilitate completă cu standardul legislativ de tarifare pentru taxarea publică din UE. Vehiculele existente în modelele S și X vor primi opțiunea unui adaptor pentru CCS / Combo2 care le va permite acestor autoturisme să utilizeze și infrastructura publică standard a UE.
Viitorul masinilor electrice suna bine! Bun articol!