În urmă cu câteva zile, citeam pe Hotnews că Primăria Capitalei organizează un concurs public pentru realizarea unui logo pentru București.
Aparent, câștigătorul concursului va primi un premiu de 50.000 RON, bineînțeles, brut. O inițiativă destul de bună la prima vedere, România are oameni inteligenți și creativi, lucru dovedit în diverse domenii și prin diverse premii acordate, nu? Absolut, mai ales că și Primăria Capitalei câștigă ceva imagine pe lângă faptul că i-ar costa mai puțin. Să nu uităm totuși că în 2012, Primăria Capitalei a platit peste 100.000 EUR unei firme pentru realizarea unui studiu de city branding. Ce s-a întâmplat din 2012 și până acum… nu se mai știe. Aurel Vlaicu, directorul Direcţiei de Operaţiuni din cadrul Primăriei Capitalei în perioada 2009 – 2012, declara cu mare elan că, “crearea unui city brand pentru București este un prim pas în conturarea unei identități pentru orasul Bucuresti și pentru locuitorii acestuia. Este primul demers de acest tip din administratia locală din România.”; al doilea pas a fost să părăsească poziția la numai câteva luni distanță pentru una asemănătoare, în Galați.
Revenind, Primăria Capitalei își propune realizarea unui logo reprezentativ pentru București, destinat folosirii în toate formele de comunicare vizuală, așa cum chiar ei anunță pe site-ul primăriei.
Era și cazul, cel existent nu mai este demult reprezentativ cu orașul, nu este nici comercial și bag mâna în foc ca locuitorii habar nu au în ce constă logo-ul curent sau ce reprezintă.
Perioada de desfășurare a concursului va fi între 20 martie – 20 aprilie 2017, conform regulamentului postat de către cei de la primărie.
Condiții de participare
Pentru înscriere a fost creată adresa de email: [email protected], formularul de înscriere putând fi accesat aici.
La concurs va putea participa orice persoană fizică, denumită în continuare PARTICIPANT, care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- este cetăţean român care deţine un act de identitate valabil în scopul identificării, validării rezultatului şi înmânării Premiului în cazul în care acesta va fi declarat câştigătorul CONCURSULUI;
- are vârsta de minim 18 ani împliniţi înainte de 20 martie 2017;
- nu este salariat şi/sau colaborator al Organizatorului sau soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul IV al persoanelor care, potrivit legii, au participat şi participă la iniţierea şi derularea prezentului CONCURS din partea ORGANIZATORULUI;
- a respectat condiţiile de înscriere la Concurs prin completarea în mod corespunzător, cu datele sale complete şi corecte, a FORMULARULUI DE ÎNSCRIERE prezentat în Anexa 1 a prezentului REGULAMENT;
Notă: Înscriererea şi participarea la concurs nu presupun perceperea de costuri sau taxe de participare.
Jurizare
Juriul va analiza şi va puncta după următoarele criterii:
- relevanţă pentru tema concursului
- atractivitate/ design atractiv
- originalitate (să îmbine elemente care să reflecte tradiţia istorică a Bucureştiului cu elemente care să ţină cont de tendinţele actuale)
- funcţionalitate (vizibilitate şi lizibilitate, să fie uşor recognoscibilă, să poată fi imprimată şi pe suprafeţe mici fără să piardă detalii esenţiale)
- adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale, cum ar fi: Bucureşti cultural, Bucureşti turistic, Bucureşti muzical, Bucureşti sportiv)
Cele cinci criterii vor avea o pondere egală în evaluarea fiecărei lucrări, membrii juriului acordând fiecărei lucrări punctaj de la 0 la 20 pentru fiecare criteriu.
Ca și părere personală, este o idee bună dar care probabil se va termina prost. Iar în condițiile în care madame Firea este bisericoasă… nu m-aș mira să-și facă apariția vreun sfânt p-acolo că doar nu alocă 55 milioane RON pentru biserici degeaba.
Mai jos, o colecție de logo-uri ale unor capitale din Europa și bineînțeles, la final cel al Bucureștiului.