Ce este un infografic (infographic)

Andrei Bădescu

Updated on:

BIZ
3 minutes

Mereu mi-au placut infograficele; sunt folosite pentru a comunica concluziile cheie ale unei analize, prezintă o mulțime de informații într-un mod compact și ușor de înțeles, ajută la monitorizarea unor parametri în timp cât și pentru a descoperi relații de cauză-efect.

Infograficele sunt prezentări vizuale ale unor informații cheie care utilizează ilustrații pentru afișarea conținutului. Acestea exprimă mesaje complexe pentru cititori într-un mod care îmbunătățește înțelegerea lor asupra topicului în cauză. Imaginile sunt de multe ori o extensie a conținutului unui articol scris, dar infograficul transmite un mesaj de sine stătător sau un principiu.

Care este scopul unui infografic?

Așa cum am menționat și în începutul articolului, un infografic este folosit pentru unul din următoarele motive:

  1. Pentru a comunica un mesaj.
  2. Pentru a prezenta o mulțime de date sau informații într-un mod care este compact și ușor de înțeles.
  3. Pentru a analiza datele pentru a descoperi relații cauză-efect.
  4. Pentru a monitoriza periodic traseul anumitor parametri în timp.

Din ce este compus un infografic?

Elemente vizuale

  • Paletă de culori
  • Ilustrații grafice
  • Imagini de referință (logo-uri, etc.)

Elemente de conținut

  • Intervale de timp
  • Statistici
  • Referințe

Elemente informative

  • Fapte

5 reguli de aur pentru un infografic

  1. Definește scopul infograficului – stick to the point; scopul unui infografic este de a comprima informația cheie fără a adăuga detalii secundare care ar încărca layoutul
  2. Folosește-te de elemente vizuale – până la 90% din informațiile creierului nostru sunt absorbite vizual. Folosește textul pentru a complimenta grafica.
  3. Alege o paletă de culori – Ideal ar fi să nu depășești trei sau patru culori pentru întregul infografic. Nu scăpa vaca în trifoi
  4. Menține-l curat și scurt – Conținutul unui infografic trebuie absorbit în maxim 30 secunde având o concluzie clară care sumarizează informația listată
  5. Prezinta informația la orizontală – E simplu; dacă nu auditoriul nu sunt arabi să citeasca de la dreapta spre stânga, nu reinventa roata. Oamenii citesc și procesează informații de la stânga la dreapta, astfel încât conținutul trebuie să se deplaseze această direcție, de asemenea.
5 tips for creating infographics
5 sfaturi pentru a crea un infografic

Tipuri de infografice

  1. Infografice cauză efect – de obicei ilustrează relația relațiile cauzale între diferitele situațiile concrete sau conceptuale; de exemplu, cauzele falimentului Lehman Brother și efectul acestuia asupra economiei mondiale.
  2. Infografice cronologice – explică un eveniment cronologic sau un proces așa cum s-a întâmplat în timp. Prezentarea informațiilor cronologic permite cititorilor să analizeze relația temporală între diferitele etape ale unui eveniment/proces. De exemplu, evoluția Facebook.
  3. Infografice cantitative – transmit date statistice pentru cititori rapid și în mod clar. Aceste infografice includ diagrame, grafice, tabele și liste. Infograficele cantitative pot fi considerate ca diagrame de flux ale unei structuri organizaționale care explică ierarhia și responsabilitățile diferite poziții.
  4. Infografice axate pe produs – pot fi văzute pe panouri de informare în diverse companii, transmițând informații către toți angajații și vizitatori
  5. Infografice direcționale – pot direcționa cititorii prin informațiile prezentate. Numere, simboluri, pictograme, diagrame, grafice, tabele, săgeți și semne de circulație sunt folosite pentru a comunica informații. Am văzut cu toții aceste tipuri de infografice spre exemplu în studii de caz prin facultăți.

Pentru cine vrea să vadă diverse tipuri de infografice, folosiți cu încredere Pinterest.

sursă foto

1 thought on “Ce este un infografic (infographic)”

Leave a Comment