Citeam o știre zilele trecute cum că Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) este pe locul 129 din cele 132 de aeroporturi incluse într-un clasament mondial în ceea ce privește punctualitatea, serviciile oferite clienților și calitatea spațiilor comerciale însă nu aș putea spune că sunt surprins. În acest an, Aeroportul Internațional Henri Coandă a obținut 6 puncte pentru punctualitate, 6.1 pentru calitatea serviciilor și 6 pentru calitatea spațiilor comerciale, rezultând un scor total de 6,03, potrivit celor de la AirHelp[ref]AirHelp – Companie specializată în obținerea de despăgubiri pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate din întreaga lume.[/ref].
Cele trei aeroporturi care au ieșit mai slab cotate decât Aeroportul Otopeni sunt Aeroportul Eindhoven din Olanda, Aeroportul Kuwait din Kuweit și Aeroportul Lisabona din Portugalia. Toate cele 3 aeroporturi au obținut un punctaj mai slab la capitolul punctualitate, în timp ce la calitatea serviciilor oferite și calitatea spațiilor comerciale, rezultatele au fost mai bune decât cele obținute de Aeroportul Otopeni.
Ceea ce este amuzant este că, dacă arunci un ochi pe pagina aeroportului Otopeni la secțiunea Misiune și Viziune, primul principiu de lucru este acela de a pune calitatea pe primul plan, lucru care nu reiese și din top-ul celor de la AirHelp.
Conform celor de la AirHelp, scorul dat de aceștia este dat astfel:
Rezultatele în baza celor 3 indicatori pot fi observate mai jos:
[table id=9 /]