Moartea căprioarei – Digi RDS CPE ZTE H218N

Andrei Bădescu

Updated on:

TECH
2 minutes

După un an jumătate de când am luat in chirie acest router mi-am făcut chef și timp și voi renunța la el.

Problema cea veche a revenit și sincer nu mai am nici timp și nici chef pentru diverse încercări ale celor de la suport. Problema a reapărut duminică seara. Routerul începe să aibă loss pe WLAN și răspunsul la ping în router este deplorabil.

[php]ping 192.168.1.1

PING 192.168.1.1 (192.168.1.1): 56 data bytes

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=0 ttl=64 time=11.468 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=11.675 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=255.977 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=120.477 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=39.466 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=5 ttl=64 time=31.050 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=6 ttl=64 time=141.037 ms

^C

— 192.168.1.1 ping statistics —

7 packets transmitted, 7 packets received, 0.0% packet loss

round-trip min/avg/max/stddev = 11.468/87.307/255.977/[/php]

Următorul pas a fost să fac un test de viteză pe serverul celor de la RDS. Rezultatul, la fel de deplorabil:

4307079270
Sun, ridic un tichet, mă sună cineva în câteva minute și îmi spune că de fapt problema este de la numărul mare de rețele wireless din zonă. Încerc să nu mă enervez că mi-a fost livrată o pastilă și îl rog să facă o monitorizare pe traseu sa izolăm problema (router sau traseu).

Mă sună cineva de la monitorizare după vreo oră și ceva și îmi spune că pe traseu nu este nici problemă. Între timp, ping-ul în router a scăzaut la un average de 3ms, suficient de mare pentru WLAN dar nu m-am mai oboist să-i explic, era evident ca persoana nu era foarte tehnică și doar urmărea knowledge base-ul.

La 2 ore după, încerc să downloadez niște librării de Mac OS. 7 MB downloadați în 5-10; mă simțeam la începutul anilor 2000. Mă enervez și ridic un tichet de pe net. În maxim 30 minute am fost sunat de un tehnician, de data aceasta din Pitești, o persoana care gândea, a făcut narrow down la problemă. A încercat diverse opțiuni, schimbarea frecvențelor, firmware update, omul și-a dat interesul și totodata a înțeles că un un ping response 11 ms minimum si 87 average este total anormal în WLAN. Pe LAN, totul era regulamentar, ping response in router <1 ms, average 1ms, 0% loss.

Până la urmă tipul și-a epuizat toate opțiunile, era clar că problema era legata de WLAN-ul routerului, drept urmare, l-am sfătuit să închidă sesizarea pentru ca voi renunța la serviciu.

De menționat totuși că până acum câteva zile nu am mai avut nici o problemă. A fost interesantă distracția cât a ținut dar e momentul să revin la routere care chiar își fac treaba. Spre exemplu, un Linksys E2500.

 

 

 

Leave a Comment