Pe scurt, cei de la Microsoft au pornit o campanie de denigrare (Scroogled) a serviciului gratuit de email (Gmail) oferit de cei de la Google. Ce nu înțeleg cei de la Microsoft este faptul că, în principiu, majoritatea userilor de Gmail care folosesc acest serviciu gratuit sunt conștienți, sau ar trebui să fie, de faptul că această gratuitate este susținută fix prin servirea de publicitate, targetată în funcție conținutul email-urilor.
Pentru varianta profesională a Gmail fără reclame incluse se poate apela cu încredere la Google Apps for Business. O altă soluție ar fi un mix de AdBlocker + scripturi care ar rezolva problema.
Site-ul oficial al campaniei este aici, unde aveți opțiunea să testați serviciul de email oferit de Microsoft, Outlook.com sau să semnați o petiție împotriva reclamelor inserate de cei de la Google în Gmail. Momentan sunt 4.474 de semnături iar targetul este de a se ajunge la 25.000.
Reacțiile sunt diversificate pe Twitter pe hashtag-ul afferent (#Scroogled) mișcării.
În final, alegerea este a utilizatorilor și puțină concurență nu a făcut rău nimănui niciodată.