Azi oameni, poze, locuri şi interese mâine mobile, toate limbile, posturi şi Open Graph.
Această formulare a fost la un moment dat in slideshow-ul prezentat de Zuckerberg al noului serviciu Open Graph.
Este un serviciu care doreşte a indexa toate post-urile şi conținutul de pe Facebook, ca pentru la un search de genul “People who like dancing” sau “Bands my friends listen to” să-ți ofere răspunsul dorit. În viitor, oamenilor le va păsa cum vor apărea in search-urile altora.
Momentan, acesta se află în stadiul beta, stadiu în care un număr limitat de oameni au acces la serviciu, în prealabil din US. Perioada de creştere este nescunoscută, probabil îi va lua ani buni de zile până va ajunge la maturitate şi va oferi un content curat şi precis.
Bineînțeles, nu avea cum ca BING să nu apară pe undeva prin poveste. În momentul în care search-ul cerut nu are rezultate în Facebook, atunci vor apărea rezultatele celor de la Microsoft.
La prima citire poate pentru unora nu li se pare ceva atât de interesant şi important, dar problema poate fi disecată.
Să luăm spre exemplu cazul în care o firmă de headhunting are nevoie să găsească 3 angajați pentru o firmă din domeniul IT Outsourcing, iar aceştia trebuie neapărat să cunoască limba germană şi să fie din Bucureşti. Pe lângă canalele clasice de căutare, ar apărea şi acest serviciu de la Facebook;printr-un simplu search de genul ”Friends that work in Bucharest, know german language and are or not employees” cei de la agenție ar putea găsi ce îi interesează sau macar un starting point.
Un alt caz ar fi situația în care cauți un stomatolog, dar vrei un rezultat care în prealabil a fost “testat” de alți prieteni d-ai tăi. Easy mode: “Dentists liked by my friends” (se presupune faptul că toți cei pe care îi ai în listă îi cunoşti şi ai cât de cât încredere în ei). Rezultatul ar fi o listă de cabinete stomatologice, hărți, ore, adrese şi totodată numele fiecărui prieten care a dat “Like” unui cabinet stomatologic şi numele cabinetului.
Sau când esti un caz clasic de “Forever alone”, încerci cu “Friends of friends who are single and live in Bucharest” şi testezi piața. J
În final, serviciul a fost creat cu scopul de a aduce profit companiei, iar în viitor, când va ieşi din beta poate fi o unealtă senzațională persoanelor din marketing şi PR în materie de cifre concrete şi “reach” (că tot e la modă).